Упражнения "Типы вопросительных предложений" (с ответами)
2. Задайте специальные вопросы к предложениям, начиная с вопросительных слов в скобках.
Н-р: I am interested in psychology. ( What …?) (Я интересуюсь психологией.) – What are you interested in? ( Чем ты интересуешься?)
A strange man came here last night. ( When …?) (Странный человек приходил сюда прошлой ночью.) – When did the strange man come here? ( Когда приходил сюда странный человек?)
- The twins were born in June. (When…?) (Близнецы родились в июне.) (Когда…?)
- We had a great time in Disneyland. (Where…?) (Мы классно провели время в Диснейлэнде.) (Где…?)
- Mr. Black can play chess very well. (How…?) (Мистер Блэк умеет играть в шахматы очень хорошо.) (Как…?)
- The salad is not fresh. (Why…?) (Салат несвежий.) (Почему…?)
- My wife prefers juice to tea. (Who…?) (Моя жена предпочитает сок вместо чая.) (Кто…?)
- Tom orders Japanese food every Friday. (What…?) (Том заказывает японскую еду каждую пятницу.) (Что…?)
- I meet a lot of people at work. (Where…?) (Я встречаюсь со многими людьми на работе.) (Где…?)
- They will have lunch at home. (Where…?) (Они будут обедать дома.) (Где…?)
- The film has just started. (What film…?) (Фильм только что начался.) (Какой фильм…?)
- I have been to the doctor. (Where…?) (Я был у врача.) (Где…?)
3. Задайте альтернативные вопросы к предложениям, используя предлагаемые в скобках варианты.
Н-р: Nick wants to become a lawyer . (Ник хочет стать юристом.) (a waiter — официант) – Does Nick want to become a lawyer or a waiter ? (Ник хочет стать юристом или официантом?)
There are five eggs in the fridge. (В холодильнике 5 яиц.) (ten – десять) – Are there five or ten eggs in the fridge? (В холодильнике 5 или 10 яиц?)
- He will study French in Canada. (Он будет изучать французский в Канаде.) (German – немецкий)
- They are football fans. (Они – футбольные фанаты.) (hockey – хоккей)
- Her granny can tell fortunes from cards . (Ее бабушка умеет предсказывать по картам.) (candles – свечи)
- I have made an apple-pie . (Я приготовила яблочный пирог.) (a banana cake – банановый торт)
- Ann bought a nice dress yesterday. (Аня купила красивое платье вчера.) (a skirt – юбка)
- This car was manufactured in Japan . (Эта машина была произведена в Японии.) (Germany – Германия)
- They must pay for the taxi . (Они должны заплатить за такси.) (the lunch — обед)
- The post-office opens at 9 . (Почта открывается в 9.) (at 8 – в восемь)
- Fiona and John paint their house every five years. (Фиона и Джон красят свой дом каждые 5 лет.) (their bedroom – их спальня)
- She visited all the museums in Istanbul. (Она посетила все музеи в Стамбуле.) (the shops – магазины)
4. Выберите из правой колонки верное окончание разделительного вопроса. Переведите вопросы.
Источник
1. Поставьте вопросы к выделенным словам.
1. My friend is a teacher. 2.
This is a map. 3. It’s a good map. 4.That’s a bad cap. 5.
It’s his cap. 6. The match is on the table. 7.The matches are on
the table. 8. Her match is on the table. 9. Her name’s
Who is your friend?
What is this?
How is this map?
How is that cap?
Whose is this cap?
Where is the match?
Where are the matches?
Where is her match?
What is her name?
Who is Bess? или Which pupil is Bess?
какие слова выделенные?
Другие вопросы из категории
this is . book. It is my book. I have .. sister. There are beautiful . tress in . park. There is . library between . school and . bank. There is . sofa in . corner of . room. There are . books on. shelf. There is. butter in. butter dish. There is. tea in my glass. Yesterday i saw..new film, but the film wasn’t very interesting. My daughter will go to shool. next yaer. . History and literature were. my favourite subjects at. shool. . butter and cheese are made of. milk.
a)___ I take it with me?
b) The new raillway ___ pass through this mountain.
c) Do you know where I ___ find the nearest Metro station?
Заранее спасибо)
1.The students use computers every day
2.He watered the flowers
3.The teacher wrote the task on the blackboard
4.I asked many questions yesterday
5.Alice ate the ice-cream last Sunday
6.I do my homework every day
7.My mother coocked a very tasty dinner
8.She read a book yesterday
9.They invited guests last Sunday
10.The teacher wrote the tests on the blackboard
hats,posters.My friends and i the room with pictures and toys.We games and each other presents.We also the songs and dances. made decorated played liked was celebrated had gave enjoyed вставте правельно слова в текст
Читайте также
I
take my children to the nursery school every day.We
do not get up at seven o’clock every morning.My
friends’ children go to school.Mr.
Orlov works at our Ministry.His
wife is not an architect, she is an economist.Our
books are on the shelf.They
are not in room 10.I
do not drink coffee every morning.Her
children drink milk every day.His
books are on the table.
Поставьте вопросы к выделенным словам:
Our
students answer the teacher’s
questions during the lesson (2).
Начните вопрос с указанного слова.
1. The Missouri and the Mississippi are the largest rivers in the
USA. What …
2. Englishmen have bacon and eggs for breakfast. What…
3. The government spends a lot of money on education. How much
…
4. The US president lives in the White House. Where …
5. Japan produces good cars. What
1,She often tells me about her work (3)—выд. слова- She me about her work
2.My books are on the table (2)— выд.слова -My books on the table
3.Our engineers must sent three documents to foreign firms (4) — выд слова -Our engineers three documents
4. I spoke to the director of the factory on the phone yesterda.(3)—выд слова I to the director of the factory yesterda
5. I was in Kiev two weeks ago (2)— in Kiev two weeks ago
6. The students are answering the teacher’s questions (3)—The students the teacher’s questions
7.I was working at my office at 3 o’clock yesterday (3)—I at my office at 3 o’clock
8. We have done business with this firm (2)—We with this firm
9. The director had finished the talks with foreiqn businessmen when I came to him (3)—The director the talks with foreiqn businessmen
10. We will conclude a lot of agreements with this firm (4)—We a lot of agreements with this firm
our city (1). 3.There is a large blackboard in our classroom (2) .4 There are English books on my table (1). 5 There are no mistakes in my exercise-book (1) . 6 There will be a theatre near my sister*s house in three years (2).
Источник
Тест. My friend needs a teacher
The test was very _________, I couldn’t complete it..
Варианты ответов
- conditions
- share
- of
- support
- media
- tough
- raise money
Вопрос 17
Choose the odd word:
Варианты ответов
- raise
- money
- event
- conditions
Вопрос 18
Choose the odd word:
Варианты ответов
- share
- support
- rent
- expect
Вопрос 19
Choose the right answer.
This event was _________ by our company.
Варианты ответов
- sponsored
- share
- paid
- into
- impossible
- raises
- benefit
- tough
Вопрос 20
Choose the right answer.
My sister and I sometimes _________ our clothes.
Варианты ответов
- sponsored
- share
- paid
- into
- impossible
- raises
- benefit
- tough
Вопрос 21
Choose the right answer.
I really want to get a well- _________ job position when I graduate my university.
Варианты ответов
- sponsored
- share
- paid
- into
- impossible
- raises
- benefit
- tough
Вопрос 22
Choose the right answer.
You must put it ________ action.
Варианты ответов
- sponsored
- share
- paid
- into
- impossible
- raises
- benefit
- tough
Вопрос 23
Choose the right answer.
It was ___________ to believe that she survived such a horrible accident.
Источник
Глагол to be: отрицание
To be + not = простое отрицание. Продолжаем изучать глагол to be, узнаем сленговое словечко и послушаем короткий ролик.
Мы уже знаем, что такое to be , и умеем задавать простые вопросы с ним . Теперь научимся всё отрицать. Для этого нужно после подходящей формы глагола to be вставить частицу “not”:
Возьмём примеры из предыдущего урока и сделаем их отрицательными:
Если отрицательным будет ответ на вопрос, то в начале предложения мы напишем слово No — нет. Обратимся к уже известным нам вопросам и ответим на них:
А вы заметили, что английское “нет” — это no (без “т” в конце), а их “не” — это not (с “т” в конце)? Просто забавное наблюдение: неТ — no, не — noT 🙂
Теперь посмотрим обещанный ролик:
Давайте переведём фразы из этого ролика:
for example — например
he is not happy — он не счастлив
she is not happy — она не счастлива
they are not happy — они не счастливы
we can make this shorter — мы можем сделать короче
Существуют 2 варианта сокращения для всех местоимений, кроме I:
Они вполне взаимозаменяемы, но первый вариант чаще используется в кратком ответе: No, it isn’t. А второй вариант нуждается в продолжении: No, it’s not… что-то. Хотя в разговорной речи это не обязательно и всё зависит от эмоциональной окраски.
И, наконец, все эти формы отрицания можно заменить одним-единственным сленговым выражением ain’t: I ain’t, You ain’t, They ain’t…
Конечно, если написать это в школьном домашнем задании, учитель этого, скорее всего, не одобрит. Но просто знайте, что такое выражение существует, и вы уже сможете перевести его, когда увидите или услышите.
Источник